clevis.czSiemensMania | WMmania | VySemNesmite | SiemensMania na Facebooku
EnglishČesky
  SiemensMania   Články  Návody

  Off-line verze  TESTY  Náhradní díly  Podpořte SM  

ÚVOD FÓRUM CHAT
  World of phones
 Mobile phones list
 Gigasets list
 3D simulations
 Emulators
 Manuals in pdf

  Articles
 Tips
 Modifications
 Tunings
 Informations
 Recensions
 Games and apps recensions
 Reportages
 Interviews
 From editors
 Rag

  Service
 Firmware
 Backups
 Service manuals
 Testpoints
 FAQ

  Download
 Patches
 Elfs
Nové za posledních 24 hodin Menu icons
Nové za posledních 24 hodin User menu
Nové za posledních 24 hodin Skins
 Programs
 Utilities
 Drivers

  Site
 Contests
 Authors
 Contants
 Chat
 Advert
 Changelog
 Terms

  SiemensMania Club
 Information about club SM

  Projects
 Development software
 Development accessories
 Friends of siemensmania

  Translator


  Statistics

  Autor


Lukáš Bittner
  Jak si vyrobit vlastní grafický patch?
Vydáno dne:  4.08.2004
Zobrazeno celkem:  17184
Počet příspěvků v diskusi:  
Průměrné hodnocení:  
1111.21.21.21.41.41.41.61.61.61.81.81.82222.22.22.22.42.42.42.62.62.62.82.82.8333   3 (hodnoceno 106x)
1111.21.21.21.41.41.41.61.61.61.81.81.82222.22.22.22.42.42.42.62.62.62.82.82.8333
 
návod



verze pro tisk  

Přestala se vám líbit ikonka baterie nebo intenzity signálu na vašem mobilu? Chtěli by jste jinou startovací nebo ukončovací animaci? Nebo potřebuje nějaký jiný obrázek či animace trošinku poopravit?

Používání níže uvedených postupů či programů není v souladu se záručními podmínkami výrobce telefonu. Jejich používáním se vystavujete riziku neuznání záruky na přístroj v případě jeho poškození.

Tak přesně pro vás tady máme jednoduchý návod, jak si vytvořit patch pro změnu libovolných obrázků ve firmwaru vašeho mobilu.

Co budeme potřebovat:

 V_Klay     
Stáhnout
 SiemensPictureChanger 2     
Stáhnout
 obrázky které chcete uložit do firmwaru     


Podmínkou funkčnosti tohoto postupu je podpora firmwaru vašeho mobilu u obou zmiňovaných programů.

Jak tedy na to?

Datový kabel připojíte do počítače a k telefonu. Telefon musí být vypnutý a měl by mít nabitou baterku. Nejprve si musíte do počítače stáhnout tzv. fullflash neboli kompletní zálohu firmwaru mobilu. K tomu použijete V_Klay. V "Options" si vyberte češtinu a zavřete a znovu spusťte program.


Nastavení češtiny u V_Klaye

Zvolte si práci s telefonem, vyberte si typ vašeho mobilu, port, rychlost komunikace a přepněte na kartu flasher. Na všech třech roletkách vyberte "fullflash".


Nastavení V_Klaye pro načítání fullflashe

Zmáčkněte "Spojit" a když začne program hledat mobil, krátce zmáčkněte červené tlačítko na mobilu.


V_Klay čeká na červené tlačítko

Když je mobil připojený stiskněte "Načíst paměť telefonu". Načítání fullflashe trvá v závislosti na typu mobilu a rychlosti komunikace asi 5 min. Po skončení načítání uložte fullflash tlačítkem "Uložit do souboru". Tím jste si vytvořili kompletní zálohu firmwaru mobilu.

Spusťte SiemensPictureChange 2 (SPC2) a na kartě "Setup" tlačítkem "Load Language" najděte soubor s češtinou.


Nastavení češtiny u SPC2

Zároveň si natavte cestu k nainstalovanému programu V_Klay a pod tlačítkem "Options" zatrhněte "Show Size" "Show Bytes" a "Show Picture Information".


Zobrazit rozměr, velikost, informace o obrázku

Tlačítkem "Otevřít zálohu" najděte soubor s flashí, který jste si vytvořili V_Klayem. A to už se vám na první kartě "Změň obrázky" zobrazí všechny obrázky nalezené ve firmware vašeho mobilu. Jejich celkový počet je vidět za nápisem Obrázky nalezeny.



Seznam všech nalezených obrázků v S45i

A nyní pravým tlačítkem myši přímo na ukázce obrázku nebo na tabulce s informacemi vyberte požadovanou operaci. Buď můžete na danou pozici nahrát libovolný obrázek vlastní nebo si můžete obrázek z flashe uložit do počítače. Rovněž je možné uložit všechny obrázky z flashe najednou do složky.



Nahrát, uložit, uložit všechny obrázky do složky

Při záměně obrázku je nutné dodržet jedno pravidlo. Vámi nahrávaný obrázek nesmí mít vyšší počet barev než obrázek původní a musí mít stejné rozlišení, neboli stejný rozměr. Rozměr obrázku je uveden v tabulce v druhém sloupci a je udáván v pixelech.

Pokud jste si tímto způsobem uložili vaše obrázky do flashe, rozsvítí se vám žárovička. Nyní máte dvě možnosti. Uložit si změny do Patche (vytvoří se soubor pro V_Klay) a ten si schovat na později a nebo po uložení přímo spustit V_Klay i s nově vytvořeným Patchem.

Pokud jste telefon odpojili od kabelu, nebo došlo k přerušení spojení jiným způsobem, je opět nutné mobil spojit s V_Klayem. Postup spojení je uveden v části o načítání fullflashe. Posledním krokem je aplikace patche do mobilu, což provedete tlačítkem "Aplikovat Patch".


V_Klay nahraje patch do mobilu. Na konci nahrávání by měl ohlásit úspěšnou aplikaci patche. Pokud se tak stalo, zmáčkněte ve V_Klayi tlačítko "Zapnout" (program zruší spojení), odpojte mobil od kabelu a zapněte jej. Toť vše.

Tak co? Povedlo se? Pevně věřím, že ano a vy máte radost z vlastního jedinečného vzhledu svého mobilu. Tímto jste pronikly do tajů vytváření grafických patchů. Na závěr bych chtěl opět upozornit, že veškeré úpravy telefonu provádíte na své vlastní riziko.










 
Nikdo nesmí bez souhlasu autorů kopírovat grafiku, texty ani cokoliv jiného z těchto stránek. Veškeré informace uveřejněné na těchto stránkách jsou určené pouze pro vzdělávací účely a nesmí být použity pro komerční využití nebo v rozporu se zákony. Autoři nenesou odpovědnost za nevhodné použití dat z těchto stránek.
Podrobnější podmínky.
   ©2003-2004 Radim Zeman | ©2004 Roman Gregor