clevis.czSiemensMania | WMmania | VySemNesmite | SiemensMania na Facebooku
EnglishČesky
  SiemensMania   Články  Informace

  Off-line verze  TESTY  Náhradní díly  Podpořte SM  

ÚVOD FÓRUM CHAT
  World of phones
 Mobile phones list
 Gigasets list
 3D simulations
 Emulators
 Manuals in pdf

  Articles
 Tips
 Modifications
 Tunings
 Informations
 Recensions
 Games and apps recensions
 Reportages
 Interviews
 From editors
 Rag

  Service
 Firmware
 Backups
 Service manuals
 Testpoints
 FAQ

  Download
 Patches
 Elfs
Nové za posledních 24 hodin Menu icons
Nové za posledních 24 hodin User menu
Nové za posledních 24 hodin Skins
 Programs
 Utilities
 Drivers

  Site
 Contests
 Authors
 Contants
 Chat
 Advert
 Changelog
 Terms

  SiemensMania Club
 Information about club SM

  Projects
 Development software
 Development accessories
 Friends of siemensmania

  Translator


  Statistics

  Autor


Helena Rýlichová
  Statistika poruchovosti telefonů
Vydáno dne:  29.08.2003
Zobrazeno celkem:  8858
Počet příspěvků v diskusi:  
Průměrné hodnocení:  
1111.21.21.21.41.41.41.61.61.61.81.81.82222.22.22.22.42.42.42.62.62.62.82.82.8333   3 (hodnoceno 88x)
1111.21.21.21.41.41.41.61.61.61.81.81.82222.22.22.22.42.42.42.62.62.62.82.82.8333
 
informace



verze pro tisk  

Je jedno jaký vlastníte mobilní telefon: slabá místa mají všechny. U Nokií jsou to poruchy displejů, u Siemensů problémy s klávesnicí, u Motorol jsou často kaput baterie a u Sony Ericsson často stávkuje software. To jsou výsledky jedné online ankety, provedenou právě již zmiňovanou organizací Warentest, které se zúčastnilo více jak 2000 čtenářů. Díky za ni a zde pár zajímavých poznatků.

Je jedno jaký vlastníte mobilní telefon: slabá místa mají všechny. U Nokií jsou to poruchy displejů, u Siemensů problémy s klávesnicí, u Motorol jsou často kaput baterie a u Sony Ericsson často stávkuje software. To jsou výsledky jedné online ankety, provedenou právě již zmiňovanou organizací Warentest, které se zúčastnilo více jak 2000 čtenářů. Díky za ni a zde pár zajímavých poznatků.

Poruchy: vedou Nokia a Siemens

Ve výpadcích signálu jednotlivých modelů mobilních telefonů se svými 30% z dotázaných jasně vede Nokia 6210 (viz grafika), což dokážeme sotva vysvětlit vzhledem k prodejnosti tohoto mobilního telefonu. S 13% následuje také jeden z nejprodávanějších, i když zdaleka ne tak problematických mobilů, Nokia 3310. Co je pozornosti hodné? Posuďte sami: Nokia 6210 se v porovnání s konkurencí bezdůvodně vypíná 2.5krát častěji a i se zapínáním tohoto mobilního telefonu jsou časté komplikace.



Zajímavý je ale rozdíl mezi stejně konstruovaným, samozřejmě mladším následovníkem Nokií 6310 a 6310i: zde hlásilo problémy pouze 6 respektive 5% uživatelů telefonů Nokia. Největší pozornosti u telefonů Siemens věnujme modelu S35i. S problémy u tohoto telefonu se potýká více jak 18% přihlášených uživatelů telefonů této značky. Kritizují především viklající se baterku a již velmi zřídka se vyskytující problém se sim kartou.

Největší Problém??…BATERIE…

Poruchy funkcí jsou taktéž velmi rozšířené. Nejčastější jsou poruchy baterií a displejů. Celých 17% všem zúčastněných si stěžuje na problémy s bateriemi. Každý druhý postižený tvrdí, že baterie už není schopná pracovat na plný výkon. Další varují, že „baterie signalizuje příliš pozdě, že je vybitá“, že „zdířka pro nabíjení se viklá a někdy ani nefunguje“. Často zmiňovaný problém, který však není porucha, jak si mnozí myslí: „mobil se vybíjí, i když je vypnutý“. Tento problém je zcela „normální“. Na rozdíl od klasických baterií se AKU baterie v mobilních telefonech vybíjí samy, záleží na modelu za jak dlouho se v tomto stavu vybijí. Holt, když se mobil dlouho nepoužívá, tak musí na „benzínku“ – a navíc, čím starší, tím dřív…



Rada: Baterie jsou spotřební materiál a měly by při dobré péči vydržet nejméně 2 roky. Nenabíjejte je, když ještě nejsou zcela vybité a už vůbec je nenabíjejte každý den!! Zkrátka je nabijte až jsou prázdné. Také by nemělo být při nabíjení ani moc horko ani moc zima.

Displej: chyby, chyby, chyby..

Typické závady displejů jsou kromě „klasických“ úplných nebo jen částečných výpadků, nesmyslné, či nečitelné znaky, fleky nebo prázdná místa, škrábance nebo praskliny stejně jako náchylnost při otřesech. Téměř každý druhý dotázaný s problémy s displeji si stěžoval na pouze dočasné výpadky - u Nokií je to 54%. Absolutní špička: Sedm (!) z deseti majitelů Nokie 8210, kteří se účastnili ankety, se právě s těmito problémy u displejů potýká!!

Výrobci a vůdci trhu s mobilními telefony pouze označují tyto problémy jako nepříjemné pro zákazníky! Už v dubnu 2002 referovala organizace Warentes online o těchto velmi častých závadách displejů. Ani dnes se situace ke zlosti zákazníků v podstatě nezměnila a Nokia ji stále bere na lehkou váhu: Pouze 9% dotázaných vlastníků mobilních telefonů Nokia se podařilo svůj vadný mobil vyměnit za nový kus!

Klávesnice: zbytečné mačkání..

V poruchovosti klávesnic má nepříjemnou vedoucí pozici Siemens. Především je to u konstrukčně stejných telefonů S45 a S45i. Jsou zhruba 4krát poruchovější než ostatní telefony. Typické problémy: Klávesy špatně reagují a špatně se mačkají, jsou rychle opotřebované nebo už je ani nemůžete používat.

Obzvláště vypovídající je ale reakce výrobců mobilních telefonů na dané problémy. Při stížnostech se zdá být firma Siemens mnohem kulantnější než její konkurence Nokia. 61% účastníků s nějakým problémem s telefonem Siemens referuje, že bez větších problému jim byl jejich přistroj vyměněn. Ještě zřetelnější je to s defekty již zmiňovaných klávesnic u Siemensů: Osmi z deseti dotázaných firma vyměnila jejich nefunkční telefony za nové, funkční. Co to znamená? Že zákazníci firmy Siemens mohou být přece jen ve srovnání s Nokií o něco spokojenější ;o/..

Software: problém zítřka

Jeden z velkých problémů budoucnosti je software. Nároky na mobilní telefony stále rostou a již nyní se dají přirovnat k minipočítačům. Musí toho umět daleko více než „jen“ telefonovat: zaznamenávat termíny a koordinovat je, přehrávat hudbu nebo video, fotit, nahrávat data z internetu nebo posílat multimediální maily. 9% dotazovaných se hlásí k softwarovým problémům. Mnoho zákazníků také již několikrát slyšelo na Hot-line výrobce: „Bude to nejspíš softwarem. Nechte si v našem autorizovaném servisu přehrát software nový.“ A přece ne vždy nová verze softwaru vyřeší nedostatky mobilního telefonu…

Čerpáno: warentest.de










 
Nikdo nesmí bez souhlasu autorů kopírovat grafiku, texty ani cokoliv jiného z těchto stránek. Veškeré informace uveřejněné na těchto stránkách jsou určené pouze pro vzdělávací účely a nesmí být použity pro komerční využití nebo v rozporu se zákony. Autoři nenesou odpovědnost za nevhodné použití dat z těchto stránek.
Podrobnější podmínky.
   ©2003-2004 Radim Zeman | ©2004 Roman Gregor